فوتبال جهان

اولتیماتوم رئال به امباپه؛ آخرین فرصت برای حضور در مادرید

رویای امضای قرارداد با کیلیان امباپه برای مادرید هنوز تمام نشده، اما مهلت‌ها کوتاه‌تر می‌شوند و به یکی از تاریخ‌هایی که در دفتر بیضی شکل فلورنتینو پرز با رنگ قرمز مشخص شده، نزدیک می‌شویم: اول ژانویه.

در حالی که تنها 25 روز تا آغاز سال 2024 باقی مانده است، ستاره پاریسی هنوز قرارداد خود را با پاری سن ژرمن تمدید نکرده است، قراردادی که به طور رسمی در 30 ژوئن سال آینده به پایان می‌رسد. تا این لحظه امباپه تمدید نکرده و برابر پاری سن ژرمن و مالکان قدرتمند قطری‌اش مقاومت کرده است. تا اول ژانویه رئال مادرید هیچ حرکتی برای مذاکره با امباپه انجام نخواهد داد و در ماه‌های اخیر نیز انجام نداده بود. رئال این را ماه پیش در یک بیانیه رسمی اعلام کرد.

شروع رسمی مذاکرات

از اول ژانویه، رئال مادرید حملات خود را برای نهایی کردن انتقال کیلیان آغاز خواهد کرد، زیرا می‌داند که از آن لحظه به بعد قانون از آنها حمایت می‌کند بدون اینکه PSG بتواند کاری برای جلوگیری از آن انجام دهد. وضعیتی که در اول ژانویه 2022 نیز رخ داده بود، اما امباپه حاضر به مذاکره با رئال نشد چرا که نمی‌خواست باشگاه و هواداران افراطی پی اس جی را دلخور کند. در نهایت نیز او قراردادش را در پایان فصل تمدید کرد.

فراموش نکنید که در مادرید همه چیز برای رسمی کردن قرارداد کیلیان مهیا بود، با دانستن اراده خود بازیکن، که تمام چراغ سبزهای لازم را داده بود. با این حال قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و برخورد رئال و پی اس جی به یکدیگر، باعث شد تا امباپه مذاکره را به تاخیر بیندازد و به ماه مارس موکول کند. مذاکره‌ای که البته در نهایت انجام نشد.

تاریخ تکرار نمی‌شود

فلورنتینو پرز هرگز نمی‌خواهد تاریخ تکرار شود و برای این منظور باشگاه به طرز ماهرانه‌ای برنامه ریزی کرده است.

وقتی رئال مادرید با فائزه العماری، مادر این بازیکن و نقش اول همه قراردادها و توافقات مالی او، در اول ژانویه تماس می‌گیرد، به او اطلاع خواهد داد که پسرش تنها 15 روز فرصت دارد تا به پیشنهاد رئال پاسخ دهد. هیچ گونه تردید یا مهلت طولانی‌تری پذیرفته نخواهد شد. امباپه 15 روز فرصت خواهد داشت تا بگوید به رئال می‌آیم یا خیر.

در مادرید معتقدند که این 15 روز برای ستاره پاریسی به منظور اتخاذ یک تصمیم قطعی کافی است. در واقع، اگر کیلیان بدون تمدید قرارداد با پاری سن ژرمن با سال 2023 خداحافظی کند، می‌توان تعبیر کرد که عزم او برای جدایی جدی است. آنچه که دیگر معتبر نیست توافقات شفاهی است. مادر کیلیان تمام مدارک لازم را در دفتر وکیلی که امور اداری او را انجام می‌دهد دریافت می‌کند تا اگر امباپه پیشنهاد رئال را بپذیرد، خیالش راحت باشد. رقم پیشنهادی رئال البته قابل قیاس با پی اس جی نیست.

فعال شدن گزینه هالند

اگر امباپه پاسخ ندهد و بعد از 15 ژانویه بلاتکلیف بماند، رئال مادرید به داستان امباپه پایان می‌دهد و پلن B به رهبری ارلینگ هالند را فعال می‌کند. غول نروژی با کمال میل دوست دارد به دوستش جود بلینگام (هر دو در دورتموند هم تیمی بودند)، بپیوندد. هالند همیشه گفته است که از فرهنگ اسپانیایی لذت می‌برد. او یک خانه در ماربیا دارد و هر بار که پپ گواردیولا چند روز به او مرخصی می‌دهد از منچستر به ماربیا فرار می‌کند.

پایان داستان خسته‌کننده

هواداران رئال تعداد دفعاتی را که باشگاه برای جذب کیلیان امباپه اصرار داشته را از یاد برده‌اند. به قدری این تلاش‌ها زیاد بوده که دیگر برای همه خسته کننده شده است. از آنجایی که انتقال او از موناکو به مادرید به مبلغ 180 میلیون یورو در سال 2017 در شرف بسته شدن بود، وقتی رئال با فروش بیل به یونایتد مخالفت کرد، امباپه هم عقب نشینی کرد و راهی پاریس شد. از آن زمان چندین تلاش ناموفق برای خارج کردن او از پارک دو پرنس صورت گرفته است.

چهارشنبه بعد کیلیان 25 ساله می‌شود. سنی دور از 18 سالگی که وینیسیوس، رودریگو، والورده و کاماوینگا به رئال ملحق شدند. بلینگام در 19 و بنزما و میلیتائو در 21 سالگی به رئال پیوستند. رونالدو هم 24 ساله بود که قدم در برنابئو گذاشت. کیلیان دیگر کودک نیست و داستان او به زودی و در اواسط ژانویه، خوب یا بد برای همیشه بسته خواهد شد.

258 258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا