فوتبال جهان

کمپانی، صیادِ اللهیار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اینکه رسانه پرتیراژ دیلی میل مدام از او انتقاد می‌کند و نام اللهیار را در لیست خروجی هال‌سیتی قرار می‌دهد اما ستاره جوان ایرانی بی‌توجه به این اتفاقات به درخشش خود در چمپیونشیپ ادامه می‌دهد. او که بعد از درخشش با پیراهن زوریا مورد توجه اندرلخت با مربیگری ویسنت کمپانی قرار داشت، حالا هم این مربی جوان را خواهان خود می‌بیند. کمپانی فصل خیره‌کننده‌ای را همراه برنلی سپری کرد و موفق شد این تیم را به عنوان قهرمانی چمپیونشیپ برساند و راهی لیگ برتر کند.
کمپانی که از تاتنهام هم پیشنهاد مربیگری دریافت کرده علاقه‌مند به روش بازی 1-3-2-4 است و صیادمنش هم می‌تواند یکی از بال‌های کناری برنلی در این سیستم باشد. اللهیار با توجه به فیزیک و قدرت بدنی بالا قادر است در لیگ برتر هم بازی کند، به شرطی که کمپانی پای جذب او بایستد و البته هال‌سیتی هم با فروش مهاجم ایرانی خود موافقت کند.

2 گل در 1141 دقیقه بازی
صیادمنش این فصل 17 بار در ترکیب هال‌سیتی قرار گرفته، 1141 دقیقه در زمین حضور داشته و 2 گل هم مقابل ساندرلند و میدلزبورو به ثمر رسانده. یعنی به طور میانگین هر 570 دقیقه یک گل زده که با توجه به پست اللهیار که بال کناری هال‌سیتی است، آمار امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شود. صیادمنش 4 بازی کامل برای هال‌سیتی انجام داده، 10 بار به عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شده و 3 مرتبه هم تابلوی تعویض را برای خروج از میدان پیش روی خود دیده است.

ارزش 4 میلیون یورویی در بازار
سال 2022 اللهیار صیادمنش با قراردادی 4 ساله پیراهن هال‌سیتی را پوشید تا برای این تیم در چمپیونشیپ بازی کند. اللهیار آن زمان با انتقالی 2.5 میلیون یورویی از فنرباغچه راهی هال‌سیتی شد. حالا و بعد از درخشش در بازی‌های اخیر، ارزش صیادمنش به 4 میلیون یورو رسیده. البته این رقم در سایت ترانسفرمارکت و به روزرسانی جدید آن وجود دارد و نمی‌تواند سند محکمی برای تخمین ارزش یک بازیکن قلمداد شود.

او دیگر بی‌تجربه نیست
صیادمنش در 21 سالگی رویاهای بسیاری را در سر می‌پروراند. او از 17 سالگی راهی فوتبال اروپا شده و دیگر بازیکن بی‌تجربه‌ای محسوب نمی‌شود. اللهیار در این مدت برای تیم‌هایی نظیر فنرباغچه، استانبول‌اسپور، زوریا و هال‌سیتی بازی کرده و در زمره جوانان آینده‌دار فوتبال آسیا قرار دارد. در چهارمین فصل بازی در اروپا دیگر نمی‌توانیم صیادمنش را یک بازیکن بی‌تجربه بدانیم.
امیدوار برای بازگشت به تیم ملی اللهیار وقتی تنها 18 سال داشت، با نظر مارک ویلموتس به اردوی تیم ملی دعوت شد و نخستین بازی خود را مقابل سوریه انجام داد. دیداری که با گلزنی او همراه شد تا نام اللهیار به عنوان یکی از جوانترین گلزن‌های تاریخ تیم ملی ثبت شود. او در این مدت 7 بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفته، 120 دقیقه در زمین حضور داشته و یک گل هم زده. اللهیار که در اردوی قبلی تیم ملی غیبت داشت، امیدوار است با درخشش در هال‌سیتی در لیست امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد. با توجه به تغییر نسل در تیم ملی، صیادمنش از جمله بازیکنانی است که می‌تواند جانشین قابل اعتمادی برای مهاجمان باشد.

257 251

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا