فوتبال ملی

بازیکنی که قلعه‌نویی باید او را ببیند

سپهر ستاری: یکی از لژیونرهای موفق ایران در فوتبال اروپا شهاب زاهدی بوده است اما در عرصه ملی، به او فرصت چندانی نرسیده است. زاهدی بعد از جدایی از پرسپولیس، مسیر سختی طی کرد. تا چند سال قبل همه تصور می‌کردند فوتبالش تمام شده ولی او دست از تلاش نکشید. زاهدی دوره کوتاهی به صورت قرضی در ماشین بازی بازی کرد. سپس به لیگ ایسلند رفت و در دو فصل 8 گل به ثمر رساند. او در ادامه به تیم سوون سامسونگ کره ملحق شد اما به شکل عجیبی قراردادش را فسخ کردند. یک اتفاق زاهدی را در تیررس باشگاه المپیک دونتسک قرار داد. او به این بازیکن ملحق شد و در آنجا استارت درخشش در لیگ اوکراین را زد. سپس به زوریا رفت تا همراه با اللهیار صیادمنش زوجی قدرتمند تشکیل دهند. حالا هم در پوشکاش مجارستان بازی می‌کند و همچنان در نقش یک بازیکن موثر ظاهر می‌شود. بازیکنی که می تواند حتی به تیم ملی کمک کند. عملکرد فصل به فصل او در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است:
2019-2020:
مجموعا 25 بازی انجام داد که 6 گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. او اگر مداوم در ترکیب ثابت قرار می‌گرفت، قطعا می‌توانست گل‌های بیشتری بزند.
2020-2021
نیم فصل برای المپیک دونتسک بازی کرد و نیم فصل برای تیم زوریا. در کل فصل 27 بار به زمین رفت که 10 گل به ثمر رساند و سه پاس گل داد. درخشش او در دونتسک باعث شد تا زوریا در صدد جذبش برآید. البته اختلافات زیادی بین دو باشگاه به وجود آمد و در نهایت زوریا توانست او را به خدمت بگیرد. شهاب در این تیم دو بار گل سه امتیازی زد و باعث برد تیمش شد.

بازیکنی که قلعه‌نویی باید او را ببیند

2021-2022
فصل را با زوریا آغاز کرد ولی به دلیل حمله روسیه به اوکراین، مدتی بلاتکلیف بود. برای شهاب این فصل، هر چند با جنگ همراه شد اما فصلی فوق‌العاده بود. با زوریا به پلی آف لیگ اروپا رفت و یک گل زد. در لیگ کنفرانس اروپا هم یک گل برای آنها به ثمر رساند. شهاب بعد از انتقال به پوشکاش هم روند گلزنی‌اش را ادامه داد و در 8 مسابقه 4 گل زد. زاهدی در این فصل مجموعا(زوریا و پوشکاش) 32 بار به میدان رفت که حاصل آن 14 گل و 5 پاس گل بود تا جزو بهترین و موثرترین بازیکنان باشد. او به پاس این درخشش به تیم ملی هم دعوت شد.
2022-2023
در فصل جاری فوتبال اروپا هم او همچنان به درخشش ادامه می‌دهد. هر چند سرمربی پوشکاش زاهدی را فیکس بازی نمی‌دهد اما او ذخیره طلایی نام گرفته است. شهاب تا اینجای فصل 28 بار و اکثرا به عنوان ذخیره به زمین رفته اما 10 گل زده و 3 پاس گل هم داده است.
در اکثر بازی‌هایی که زاهدی به میدان رفته و گل زده، تیمش امتیاز گرفته است که این بازی‌ها را مرور می‌کنیم؛
هفته پنجم: مقابل دبرسن یک گل زد و تیمش یک امتیاز گرفت(1-1)
هفته هفتم: مقابل واشاش یک گل زد و تیمش یک امتیاز گرفت(1-1)
هفته نهم: برای تیم فهر یک گل زد و تیمش یک امتیاز گرفت(1-1)
هفته سیزدهم: مقابل ویپشت تعویضی به زمین رفت و دبل کرد و تیمش یک امتیاز گرفت(2-2)
هفته بیست و چهارم: مقابل ویپشت گل پنجم تیمش را زد.(5-1)
هفته بیست و پنجم: دوباره گل زد تا تیمش مقابل کیسواردا به بازی برگردد و بازی باخته را دو بر یک ببرد.
هفته بیست و هفتم: باز هم تعویضی به زمین رفت و این بار برابر دبرسن گل سه امتیازی زد.(1-0)

بازیکنی که قلعه‌نویی باید او را ببیند

بیشتر بخوانید:

  • افشای پشت پرده فیلم نماز خواندن دبیر/من هم قبلاً می‌گفتم دبیر ریا می‌کند!

  • بیرانوند به دنبال پاسخ ویژه به حرکت حسینی

  • پیشنهاد جدید تیم فرانسوی برای مهدی طارمی

258 258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا