فوتبال جهان

صعود به پاریس، ماموریت بزرگ عنایتی!

سپهر ستاری: بازی‌های آسیایی هانگژو از روز ۲۸ شهریورماه آغاز خواهد شد و در همان تیم ملی امید ایران باید در یک دیدار حساس به مصاف امیدهای عربستان برود. شاگردان رضا عنایتی در گروه B این رقابت‌ها با عربستان، مغولستان و ویتنام همگروه هستند و کار آسانی برای صعود به دور حذفی ندارند.

چالش دوباره تیم ملی امید با باشگاه‌ها

در آستانه شروع این مسابقات دوباره چالش قدیمی تیم ملی امید با باشگاه‌های لیگ برتری آغاز شده و بسیاری از تیم‌ها علاقه‌ای ندارند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند. بازی‌های آسیایی هانگژو خارج از تقویم بازی‌های ملی فیفا برگزار می‌شود و مسابقات لیگ برتر در این زمان تعطیل نخواهد بود. به همین خاطر تیم‌های لیگ برتری تمایلی به از دست دادن نفرات خود نخواهند داشت. در این بین باشگاه استقلال یکی از تیم‌هایی است که بیشترین نماینده را در تیم امید دارد و جواد نکونام هم قبلا اعتراض خود را نشان داده بود. محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان، امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری چهار بازیکن رده سنی امید استقلال هستند و عنایتی در کنار آن‌ها تصمیم گرفته از حسین حسینی و ارسلان مطهری هم برای سهمیه بزرگسال استفاده کند.

پرسپولیس هم محمدمهدی احمدی و یاسین سلمانی را در تیم امید دارد و مکن است دربی پایتخت بدون حضور این نفرات برگزار شود. موضوعی که قطعا مورد موافقت گل‌محمدی و نکونام قرار نخواهد گرفت و باید دید سازمان لیگ چه تصمیمی در این خصوص می‌گیرد.

تصمیم عجیب عنایتی برای بازیکنان بزرگسال

تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی امکان استفاده از سه بازیکن بزرگسال را در ترکیب خود دارد و عنایتی اعلام کرد که برای پر کردن این سهمیه ارسلان مطهری و حسین حسینی مدنظر او هستند. حضور حسینی با توجه به اینکه تیم امید خالدآبادی را در اختیار دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد. شاید بهتر است که سرمربی تیم امید با میدان دادن به خالدآبادی در یک میدان حساس و رسمی، او را آماده شرکت در مقدماتی المپیک پاریس کند.

در خط حمله هم تیم امید بازیکنانی مثل آریا برزگر و محمدحسین اسلامی را در اختیار دارد ولی اگر قرار به استفاده از بازیکن بزرگسال در این پست است، شاید گزینه‌های بهتری هم وجود داشته باشند تا به تیم امید کمک بیشتری کنند.

البته با وجود اعلام رسمی رضا عنایتی حضور حسینی و مطهری هنوز قطعی به نظر نمی‌رسد و جواد نکونام و خود بازیکن هنوز نظر نهایی خودشان را اعلام نکرده‌اند.

صعود به پاریس، ماموریت بزرگ عنایتی!

صعود به پاریس، ماموریت بزرگ عنایتی!

کسب موفقیت و رفتن روی سکوی بازی‌های آسیایی پس از ۱۷ سال یک موفقیت مهم و ارزشمند برای تیم ملی امید محسوب می‌شود ولی عنایتی نباید فراموش کند که ماموریت اصلی و نهایی او در تیم ملی امید صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس و شکستن طلسم ۵۰ ساله فوتبال ایران است.

امیدهای ایران در مقدماتی المپیک پاریس با ازبکستان، هنگ‌کنگ و افغانستان همگروه هستند و کار سختی مقابل تیم خوب ازبکستان خواهند داشت. این مسابقات از ۱۳ تا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود و گام نخست شاگردان عنایتی در راه پاریس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا