فوتبال ملی

شرایطی عجیب تا کسی نتواند رییس هیات فوتبال شود!

سپهر ستاری: در آخرین روزهای سال 1401 مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال به صورت آنلاین برگزار شد و چند مصوبه بسیار مهم و بحث‌برانگیز داشت. مصوباتی که در آن زمان تحت‌الشعاع حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی قرار گرفت و خیلی در موردش بحث نشد اما در آینده می‌تواند اتفاقات مهمی را در فوتبال ایران رقم بزند.

یکی از موضوعی که در این مدت هم حواشی بسیاری را به راه انداخته بود بحث عزل رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه بود که در این مجمع اصلاح شد.

ابتدا اضافه‌شدن تبصره «جهت پیشنهاد عزل رئیس و اعضای هیات‌رئیسه باید پیشنهاد عزل به حداقل دو – پنجم اعضای مجمع عمومی صورت پذیرد.» به بند یک ماده ۲۸ بود که به تایید اعضای مجمع عمومی رسید. همچنین اصلاح ماده ۳۷ به شرح «عزل رئیس و هیات‌رئیسه از اختیارات مجمع عمومی باشد و عزل موقت رئیس و اعضای هیات‌رئیسه از اساسنامه حذف شود.» مورد تایید مجمع عمومی قرار گرفت.

همچنین اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصویب کردند که از این پس «رای‌گیری برای پیشنهاد عزل رئیس و هیات‌رئیسه مجمع عمومی باید به صورت مکتوب مخفی باشد و باید حداقل بیش از ۵۰ رای معتبر ماخوذه به آن رای مثبت داده باشند.» علاوه بر این، بند هشت ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال هم اصلاح شد.

مهدی تاج پیش از این هم در خصوص اصلاح این مسئله صحبت کرده بود و به نظر می‌رسد تصمیم درستی در این خصوص گرفته شده اما نکته عجیب سکوت کسانی است که در زمان عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از همین بند استفاده کردند و معتقد بودند هیچ مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد و کار درستی انجام شده است.

شرایطی عجیب تا کسی نتواند رییس هیات فوتبال شود!

هم‌چنین در این مجمع تغییراتی روی آیین‌نامه هیات‌های استانی اعمال شد که چند مورد از آن‌ها جای تعجب دارد. در آیین‌نامه جدید شرایطی برای نامزدی انتخابات هیات‌های استانی در نظر گرفته شده که کار را برای فوتبالی‌ها سخت می‌کند.

برای مثال یک فرد می‌تواند صرفا با یک بار حضور در تیم‌ملی فوتبال برای انتخابات ریاست فدراسیون ثبت نام کند اما نمی‌تواند برای انتخابات ریاست هیات‌ فوتبال این کار را انجام دهد چرا که باید حداقل ۵۰ بازی ملی داشته باشد؛ این یعنی فرد باید چندین سال به طور ثابت در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشد تا شانس حضور در انتخابات هیات فوتبال را به دست آورد. در تاریخ تیم ملی تنها 43 بازیکن 50 بازی ملی یا بیشتر انجام داده‌اند و این یعنی بقیه بازیکنان حق حضور در انتخابات هیات‌های فوتبال را نخواهند داشت. برای بازیکنان فوتسال و فوتبال ساحلی هم حداقل 80 بازی ملی در نظر گرفته شده است. در بند دیگر اساسنامه هم آمده که سرمربیانی با سابقه حداقل 10 سال حضور در لیگ برتر شرایط حضور در انتخابات را دارند و بقیه نمی‌توانند نامزد شوند.

بیشتر بخوانید:

  • افشای پشت پرده فیلم نماز خواندن دبیر/من هم قبلاً می‌گفتم دبیر ریا می‌کند!

  • بیرانوند به دنبال پاسخ ویژه به حرکت حسینی

  • پیشنهاد جدید تیم فرانسوی برای مهدی طارمی

258 258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا