فوتبال جهان

پدرخوانده از شهر رفت

ایمان گودرزی؛ سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا روز دوشنبه در سن 86 سالگی در بیمارستان سن رافائل میلان درگذشت.
این سیاستمدار و تاجر جمعه گذشته به‌دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و وضعیت سلامتی برلوسکونی روز به روز وخیم‌تر شد. تا اینکه صبح دوشنبه چشم از جهان فرو بست.
برلوسکونی در ماه‌های اخیر شرایط جسمانی مساعدی نداشت و زمانی که پزشکان بیماری او را لوسمی میلوئید مزمن تشخیص دادند وضعیت نگران‌کننده‌تر شد. در آوریل 2023، پزشکان فاش کردند که او در مراقبت‌های ویژه از سرطان خون و عفونت ریه رنج می‌برد. لوسمی میلوئید نوعی سرطان خون است که می‌تواند عمدتاً در افراد بالای 60 سال رخ دهد و پزشکان در آن زمان او را تحت درمان تخصصی کاهش سلولی و شیمی درمانی قرار دادند.
برلوسکونی در سال‌های اخیر، چندین بار در بیمارستان بستری شده بود. در یک مورد ضربان ساز در قلب او کاشته شد، در مورد دیگر به خاطر کووید 19 بستری شد و آن را به‌عنوان سخت‌ترین مصیبت زندگی‌اش توصیف کرد. در یکی از جدیدترین موارد، در ژانویه 2022، به‌دلیل عفونت دستگاه ادراری بستری شده بود.

نخست وزیر در سه مرحله

برلوسکونی با وجود سن بالا همچنان در خط مقدم سیاست قرار داشت. در واقع، در انتخابات گذشته او توانست دوباره به عنوان یک سناتور در سمت بالا قرار گیرد و حزب او، فورزا ایتالیا، بخشی از ائتلاف دولتی فعلی به ریاست نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی است. این سیاستمدار در سه نوبت ریاست دولت را بر عهده داشت: می 1994 تا ژانویه 1995، ژوئن 2001 تا می 2006 و می 2008 تا نوامبر 2011.

پدرخوانده از شهر رفت

ریاست میلان و مونزا

برلوسکونی همچنین در دنیای ورزش و سرگرمی نیز شخصیت خاص خودش را داشت. او که مالک امپراتوری Mediaset بود، تحول عظیمی در راه های ارتباطی به وجود آورد و در یکی از باشکوه ترین مراحل تاریخ فوتبال ایتالیا، رئیس آث میلان بود. در حال حاضر او ریاست باشگاه مونزا، تیمی که سال گذشته به سری آ صعود کرده بود را بر عهده داشت.

پدرخوانده از شهر رفت

رسوایی ها

این سرمایه دار بزرگ از یک نظر دیگر نیز شهرت داشت و آن رسوایی های اخلاقی او بود. او در محاکمه های متعددی برای فساد و سوء استفاده از قدرت شرکت داشت: بدنام ترین رسوایی او در پرونده‌ای به نام روبی بود، نام این پرونده برگرفته از نام مستعار زن جوان مراکشی که برلوسکونی ظاهراً در حالی با او رابطه داشته که این دختر به سن قانونی نرسیده بود. مذاکره با مافیای سیسیلی (کوزا نوسترا) در دهه 90 نیز یکی دیگر از رسوایی های برلوسکونی بود، اما همه اتهامات به تبرئه یا محکومیت های سبک منجر شد. یکی دیگر از رسوایی های برلوسکونی مهمانی های شبانه او بود، که منجر به باز شدن چندین پرونده علیه او به دلیل سوء استفاده از قدرت و تحریک به فحشا و اتهام رشوه دادن به شاهدان شد. در سال 2009، عکس‌هایی توسط روزنامه ال پایس، منتشر شد که رئیس سابق میلان در حال عیاشی در ویلا سرتوسا بود. در زمانی که این تصاویر منتشر شد، او نخست وزیر ایتالیا بود و اگرچه این کار برای او هزینه ای نداشت، اما باعث شد که همسر دومش، ورونیکا لاریو، طلاق بگیرد. برلوسکونی دو بار ازدواج کرد و پدر پنج فرزند بود.

پدرخوانده از شهر رفت

257 251

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا