فوتبال ملی

قدوس نزدیک بود ستاره انگلیس شود!

سامان قدوس حدود یک سال و هفت ماه حضور در ترکیب برنتفورد را تجربه نکرده بود و آخرین بار در هفته بیست و چهارم فصل 22-2021 لیگ برتر انگلیس مقابل تاتنهام از ابتدا به زمین رفت، اما هفته گذشته مقابل آرسنال این طلسم و روند طولانی مدت برای او پایان پیدا کرد و امشب هم پس از مصدومیت کریستوفر آیر در زمان گرم کردن، در دیدار برابر لوتون هم دوباره به کار گرفته شد.

هافبک ایرانی برنتفورد که یک فصل و نیم قبل و پس از دیدار مقابل تاتنهام، دو بار در رقابت‌های سال گذشته جام اتحادیه و جام حذفی انگلیس در جمع 11 نفر اصلی قرار گرفته بود، در دیدار اخیرشان برابر آرسنال به طلسم غیبت در ترکیب تیمش در رقابت های لیگ برتر پایان داد و در اتفاقی غیرمنتظره، در پست وینگ‌بک راست به زمین رفت که امشب هم به‌عنوان مدافع راست برابر لوتون استفاده شد.

تیم فوتبال برنتفورد در شرایطی که سامان قدوس را در ترکیب اولیه و سمت راست خط دفاعی داشت، از ساعت 18:30 امروز در ورزشگاه اختصاصی خود مقابل تیم رده هفدهمی لوتون قرار گرفت تا یکی از دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس را برگزار کند که در نیمه اول نتوانست در گلزنی موفق کار کند.

قدوس که بخاطر فاصله گرفتن از دروازه حریف، بیشتر روی ارسال از کناره‌ها می‌توانست شانس خود را برای ثبت نخستین پاس گل فصل امتحان کند، در فاز دفاعی هم موفق کار کرد و توانست یکبار در دقیقه 26 مانع از نفوذ خطرناک کیدوزی اوگبونه، ملی پوش ایرلندی لوتون شود و اجازه شکل‌گیری حمله جدی روی دروازه تیمش را ندهد و البته یک موقعیت خطرناک هم با پاس چیپ خود از پشت محوطه جریمه به وجود آورد.

قدوس که سال گذشته 15 بار حضور تعویضی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرده و در هشت مسابقه این فصل هم به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته و یک گل به ثمر رسانده بود، سعی داشت امشب مقابل لوتون در پست جدیدش خودنمایی کند که البته شانسی هم به دست نیاورد.

نیل موپای در دقیقه 49 با فرصت طلبی در شلوغی محوطه جریمه لوتون توانست برنتفورد را به گل اول برساند، اما ملی‌پوش ایرانی هم در دقیقه 53 نزدیک بود تیمش را صاحب دومین گل کند و اگر سیو تماشایی مدافع لوتون از روی خط دروازه اتفاق نمی‌افتاد، گل دوم بازی به ثبت می‌رسید.

بن می، مدافع پیشتاخته برنتفورد در دقیقه 56 گل دوم بازی را روی توپ ارسالی از کرنر به ثمر رساند که چهار دقیقه پس از آن، سامان قدوس دوباره شانس خود برای گلزنی را روی یک ریباند امتحان کرد، اما ضربه محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت تا گلر حریف دوباره بازی را از سر بگیرد.

سامان قدوس در دقیقه 69 سومین فرصت خوب خود را به دست آورد و سعی داشت این بار موقعیت‌سازی کند که پاس خطرناک او به محوطه جریمه لوتون توسط مدافع این تیم دفع شد و در دقیقه 77 هم این ملی‌پوش ایرانی از ترکیب بیرون رفت.

برنتفورد که ثانیه‌هایی قبل از تعویض قدوس و البته بدون تاثیرگذاری این بازیکن یک گل دریافت کرده بود، گل سوم را در دقیقه 81 توسط باپتیستا به ثمر رساند و در نهایت به برتری 3 بر یک خانگی دست یافت تا 19 امتیازی شود و موقتا در رتبه دهم جدول لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد.

برنتفورد در شرایطی با نمایش تاثیرگذار و 77 دقیقه‌ای سامان قدوس موفق به کسب پیروزی شد که طی دو هفته گذشته لیگ برتر انگلیس دو شکست داشت ولی امشب توانست به این روند پایان بدهد.

257 251

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا