کشتی و وزنه‌برداری

دبیر: به دنبال فرصتی برای عذرخواهی بودم/یک بار هم افرادی را که کار نمی‌کنند دادگاهی کنند!

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی پس از پایان مجمع انتخابی فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران گفت: من از ابتدا بچه درس‌خوانی بودم و دانش‌آموز یا دانشجوی شب امتحانی نبودم. درسم را در طول ترم یا فصل می‌خواندم و شب امتحان راحت بودم. در فدراسیون کشتی طی چهار سال گذشته از پنج صبح سر کار بودیم و خیلی شب‌ها در فدراسیون می‌خوابیدیم. از اعضای مجمع فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم، اما تا امروز مشغول پیگیری کارها بودم. از این روحیات ندارم که به کسی بگویم به من رأی بدهید.

وی با تمجید از رده‌های پایه کشتی گفت: کار سختی برای چهار سال آینده داریم و از نقطه مطلوب من، خیلی فاصله داریم. در رده نونهالان قهرمان کشتی فرنگی آسیا شدیم و در هر دو بخش نوجوانان به قهرمانی آسیا رسیدیم. به نظرم دو نسل خیلی خوب در نوجوانان ساخته می‌شود. در تاریخ دو تیم خیلی خوب تاریخ داشتیم؛ یکی تیم 1965 منچستر که شامل اسامی بزرگی مانند تختی، مهدی‌زاده و موحد بود. یکی تیم 1998 تهران که تیم خیلی بزرگی بود و من کمترینِ آن بودم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه 11 مدال طلای المپیک برای کشتی ایران طی 80 سال خیلی کم است، تصریح کرد: اسامی اعضای این نسل نوجوانان را به خاطر داشته باشید و به نظرم این نسل می‌تواند بزرگتر از دو تیم قبلی باشد. ما باید کار زیادی انجام بدهیم. همیشه در کشورمان کسی را به دادگاه می‌برند که کار می‌کند؛ یک بار هم افرادی را که کار نمی‌کنند دادگاهی کنند.

دبیر در مواجهه با سوالی پیرامون حاشیه‌های انتخابات فدراسیون کشتی بیان کرد: وارد حاشیه نشوید. خودتان می‌دانید به چه کسی منتسب هستید! آرا نشان‌دهنده همه چیز است. در کشتی یک اصطلاح داریم که می‌گوییم وقتی طرف روی تشک می‌آید، می‌فهمد چه کاره است. سابقه افراد مشخص است و بهتر است به‌جای حاشیه، به بطن ماجرا بپردازیم.

وی در مورد آشتی با محمد پولادگر، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حرکت سال گذشته وزارت ورزش اشتباه بود که بودجه کشتی را صفر کردند؛ حرکت من اشتباه‌تر بود. نباید به آن شکل به هم می‌ریختم. (هزینه‌های) عملکرد ما 250 میلیارد تومان بود و می‌گفتند 70 میلیارد را پرداخت نکنیم. می‌دانستیم پول کم داریم و پایان سال را می‌دیدم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه قبلاً به دنبال فرصتی برای عذرخواهی می‌گشت، عنوان کرد: آن اتفاق (درگیری با پولادگر) در جمع اتفاق افتاد و شرع و اخلاق حکم می‌کرد در جمع عذرخواهی کنم. درباره درگیری‌های دیگر ناراحت نیستم، اما به‌خاطر این درگیری دل‌چرکین بودم. این آخرین جلسه من در دوره چهار ساله ریاست فدراسیون کشتی بود و ممکن بود من یا پولادگر در سمت خودمان نباشیم.

دبیر درباره دوران کاری خود در فدراسیون کشتی طی چهار سال آینده اظهار داشت: فقط کار برای من مهم است و سرمربیان تیم‌های ملی و اعضای هیئت‌های استانی از این مسئله مطلع هستند. یاد گرفتم که تلاش کنم و خیلی حرف زدن بلد نیستم. مانند دوران قهرمانی وقت می‌گذارم و اگر وقت بگذارید، خداوند برکت می‌دهد. مهم این است که برای کشور کار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم‌های اصلی کشتی ایران به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود یا خیر، تصریح کرد: ترکیب اصلی خیر؛ یکی دو تغییر در تیم اعمال می‌شود. با این حال تیم قدرتمندی می‌فرستیم و به احتمال زیاد تیم اصلی به رقابت‌های آسیایی می‌رود. این نظر سرمربیان بود، اما روحیه من سمت بازی‌های آسیایی نیست. تفکر من المپیک‌محور است و بعد از المپیک به مسابقات جهانی فکر می‌کنم. یک کشتی‌گیر باید طلای المپیک را ببیند؛ آن هم نه یک مدال، سه مدال!

رئیس فدراسیون کشتی در مورد انتقادات عباس جدیدی، نامزد ریاست این فدراسیون مبنی بر بی‌توجهی مسئولان فدراسیون کشتی به مناطق محروم حاشیه تهران گفت: من مسئول کشتی تهران نیستم و بهتر بود در این باره از جدیدی سوال می‌کردید. نمی‌دانم منظور او کجاست. جدیدی در شورا (شورای شهر تهران) بوده و شاید بهتر بداند.

دبیر درباره اعتراض جدیدی به اعلام اسامی انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در فاصله 15 ساعت تا آغاز انتخابات خاطرنشان کرد: من مسئول مجمع نبودم و انتخابات یک دبیرخانه داشت. من هم یک نامزد بودم و فکر می‌کنم برای اولین بار بود که دستگاه‌های امنیتی چهارگانه ظرف 10 روز پاسخ دادند. (اسامی نامزدها) چهار یا پنج روز قبل از انتخابات در اختیار شهرابی، رئیس مرکز حراست وزارت ورزش بود.

« صحبت از 15 ساعت دروغ است.»، وی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: تاریخ‌ها موجود است. هر کدام از دوستان در جاهای مختلف کار کرده‌اند و می‌دانند آمدن استعلام‌ها سخت است. امیدوارم خدا به ما کمک کند تا کار کنیم.

258 258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا