والیبال

ایران به ایتالیا هم نه نگفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، امروز چهارشنبه به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب قهرمان جهان شد.

سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، بازیکنان شروع‌کننده تیم ایران در این دیدار بودند.

بازیکنان ایران، ست نخست را دور از انتظار آغاز کردند و ایتالیا در همان ابتدا ۸ بر یک پیش افتاد. آتزوری خوب سرویس می‌زد و بهتر از آن دفاع روی تور انجام می‌داد. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران در وقت‌های استراحت به شاگردانش تذکر داد که سعی نکنند با همان اسپک اول،‌ توپ را به امتیاز تبدیل کنند و گزینه بازی کردن با دفاع حریف هم در دسترس است. بازیکنان ایران با همین توصیه به جریان بازی برگشتند ولی امتیازات از دست رفته، قابل جبران نبود. ایتالیا در این ست ۲۵ بر ۱۹ برنده شد. مرتضی شریفی که بازیکن شاخص ایران در ست نخست بود، بعضا نگاه‌های شیطنت‌آمیزی نیز پس از کسب هر امتیاز به زمین ایتالیا داشت.

تیم ایران، ست دوم را بهتر آغاز کرد و با حملات بهتر حتی از حریف هم پیش افتاد اما دفاع روی تور و سرویس‌های ایتالیا، مجدداً کفه ترازو را به سمت حریف ایتالیایی پایین کشید. عطایی در ادامه به بازیکنان ذخیره خود هم بازی داد تا شاید مانع از شکست ایران در این ست شوند. مشکل دریافت‌های ایران در کنار حملات قدرتمند ایتالیا، نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود شاگردان دجورجی را به دنبال داشت.

عطایی با اعتماد به مرتضی شریفی در پست دریافت‌کننده، بازیکن کناری او را در طول بازی تغییر می‌داد تا شاید به ثبات مورد نظرش برسد. امیرحسین اسفندیار در ست سوم به بازی گرفته شد و علی حاجی‌پور هم جای امین اسماعیل‌نژاد را گرفت. با وجودی که برتری در این ست متعلق به تیم ایران بود اما نوع بازی شاگردان عطایی، حس برنده بودن را به بیننده القا نمی‌کرد تا در نهایت در شرایطی که ایران ۲۴ بر ۲۰ از حریف خود پیش بود در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ مقابل ایتالیا در این ست شکست خورد تا در مجموع سه بر صفر مقابل ایتالیا تیم ایران شکست بخورد.

۲۵۸۲۵۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا