فوتبال جهان

بازی جدید گلر کروات با پرسپولیس

در حالی که باشگاه پرسپولیس ماه گذشته درگیر پرداخت قسط سوم بوژیدار رادوشویچ بود و با ۱۵ روز تاخیر موفق شد مطالبات او را به حساب وکیلش در کرواسی واریز کند، حالا ماجرای جدیدی در پرونده این بازیکن ایجاد شده است.

این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس امیدوار بود با واریز قسط آخر در ۱۵ ماه اکتبر، پرونده این بازیکن را برای همیشه ببندد اما حالا او شکایت جدیدی را علیه پرسپولیس ثبت کرده که می‌تواند تبعات سنگینی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد.

از یک سو او واریز دیرهنگام بخشی از طلب خود را به اطلاع فیفا رسانده و به این ترتیب جریمه ۲۰۰ هزار یورویی در انتظار پرسپولیس خواهد بود. به عبارتی سرخپوشان که در مذاکره با رادو توانسته بودند طلب او را قسط‌بندی کرده و به ۸۰۰ هزار یورو کاهش دهند، حالا در معرض قسط پنجم قرار خواهند گرفت تا در مجموع دریافتی این بازیکن برای یک نیم فصل به یک میلیون یورو افزایش یابد.

اما حالا او شکایت جدیدی را از پرسپولیس ثبت خواهد کرد که می‌تواند دردسر بزرگتری را برای این باشگاه ایجاد کند. بر اساس شنیده خبرنگار ما، بوژیدار رادوشویچ در ماه‌های اخیر از سوی اداره مالیات کرواسی فراخوانده‌شده تا برگه تسویه حساب مالیاتی خود در چهار سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را تحویل بدهد.

این تاریخ مربوط به سالهایی است که رادو در ایران شاغل بود و طبیعتا مالیات خود را باید به دولت ایران پرداخت کند. اما باتوجه به اینکه او نامه موردنظر را از باشگاه پرسپولیس دریافت نکرده، بنابراین مدرکی برای ارائه به اداره مالیات کرواسی ندارد و از نظر دولت این کشور باید بر اساس درآمد خود مالیات معوقه را پرداخت کند.

رادو البته معتقد است پرداخت مالیات او برعهده باشگاه پرسپولیس بوده و این باشگاه می‌تواند با مراجعه به اداره مالیات، همانطور که مشکل برانکو ایوانکوویچ را حل کرد، مسئله او را نیز حل کند.

اما در غیر این صورت و باتوجه به اینکه مالیات بازیکنان خارجی در ایران حدود ۱۵ – ۲۰% دریافتی آنهاست، باشگاه پرسپولیس احتمالا در معرض یک مشکل جدی قرار خواهد گرفت. در صورت شکایت رادو و محکومیت باشگاه پرسپولیس، باتوجه به پرداختی حدود یک میلیون یورویی در این چهار سال به رادو، آنها حدود ۲۰۰ هزار یورو مالیات محکوم می‌شوند که با جرایم احتمالی ممکن است بیشتر هم بشود.

به عبارتی این رقم حدود ۱۵ میلیارد تومانی، عدد جدیدی است که پرسپولیس باید برای رها شدن از شر پرونده گلر کروات، هزینه کند.

نکته مهم اینکه شنیده خبرنگار ما حاکی از آن است که رادو آماده است در صورت حل مشکل مالیاتی، جریمه ۲۰۰ هزار یورویی در فیفا را به پرسپولیس ببخشد و اینطور از بخشی از مطالبات خود صرف‌نظر کند. اما طبیعتا این موضوع نیازمند مذاکره از سوی باشگاه پرسپولیس خواهد بود.

258258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا