بسکتبال

در درون جت شخصی ۶۱ میلیون دلاری مایکل جردن چه خبر است؟/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسلماً یکی از بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ، مایکل جردن، اولین میلیاردر ورزشی تاریخ است. جردن برای اولین بار در سال ۱۹۸۲، زمانی که در تیم ملی بسکتبال قهرمانی دانشگاه کارولینای شمالی حضور داشت، توجه ها را به خود جلب کرد و با شیکاگو بولز شش قهرمانی NBA را به دست آورد.

جردن که یک اسطوره زنده برای مهارت های بی نظیرش در دهه ۱۹۹۰ بود، اکنون در دوران بازنشستگی زندگی لوکسی دارد. به لطف قراردادهای حمایت مالی گسترده با برندهای برجسته آمریکایی مانند نایک، دارایی خالص او حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است. در حالی که او سرمایه گذاری‌های زیادی در صنایع مختلف دارد، اسطوره بسکتبال پول زیادی را برای خرید گلف استریم G۵۵۰ خرج کرد.

در درون جت شخصی ۶۱ میلیون دلاری مایکل جردن چه خبر است؟/ عکس

مایکل جردن حدود هفت سال است که با جت شخصی خود پرواز می‌کند. او گلف استریم G۵۵۰ را در ۱۷ آگوست ۲۰۱۶ خریداری کرد تا سفر در سراسر جهان را تسهیل کند و زندگی شخصی پروازی خود را آسان‌تر کند. امروزه، جردن علاوه بر داشتن مشاغل متعدد، عمارت‌هایی در سراسر ایالات متحده و چندین اتومبیل لوکس دارد.

زمانی که جردن برای اولین بار هواپیما را تحویل گرفت، آن را به رنگ آبی و سفید تیم بسکتبال پاشنه تار کارولینای شمالی دوباره رنگ آمیزی کرد. با این حال، آن‌طور که در کفش‌های کتانی Air Jordan دیده می‌شود، اکنون دارای یک چاپ فیلی، سفید و سیاه منحصر به فرد است. بخش دم با لوگوی نمادین جامپمن تکمیل شده‌است، که تصویری از افسانه بازنشسته NBA است.

جردن همچنین تغییرات قابل توجهی در فضای داخلی هواپیما ایجاد کرد. اکنون دارای صندلی‌های تکیه‌گاه چرمی درجه یک و ایستگاه سیگار، فضای ناهارخوری خوب، سیستم‌های سرگرمی، اتاق خواب راحت و حمام خصوصی است. این ستاره بسکتبال بهترین مبلمان را برای جت خود نیز تهیه کرد.

Gulfstream ۵۵۰، یک جت تجاری دوربرد کابین بزرگ با لوکس و کیفیت استثنایی است. سقف سرویس ۵۱۰۰۰ (۱۶۰۰۰ متر)، حداکثر سرعت کروز ۵۵۴ مایل در ساعت در ۴۱۰۰۰ فوت و حداکثر برد ۶۷۵۰ مایل دریایی است.

این هواپیمای تجاری نیز به گونه‌ای اصلاح شده است که تا ۱۲ ساعت پرواز مداوم بدون سوخت گیری را امکان پذیر می کند. ارتفاع اولیه کروز دوربرد بین ۴۰۰۰۰ تا ۴۱۰۰۰ فوت است، در حالی که هزینه پرواز ساعتی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است. این هواپیما با جت‌های لوکس دیگری مانند Bombardier Global ۶۰۰۰ و Dassault Falcon ۷X رقابت می‌کند.

در درون جت شخصی ۶۱ میلیون دلاری مایکل جردن چه خبر است؟/ عکس

G۵۵۰ دارای کابین دو خدمه است، در حالی که کابین حدود ۱۴ تا ۱۹ مسافر را در خود جای می دهد. ارتفاع کابین ۶ فوت ۲ اینچ (۱.۸۸ متر)، عرض ۷ فوت ۴ اینچ (۲.۲۴ متر) و طول ۴۳ فوت ۱۱ اینچ (۱۳.۳۹ متر) است. با این حال، با توجه به ارتفاع کابین، راه رفتن در هواپیما ممکن است برای مایکل جردن که در ارتفاع خیره کننده ۶ فوت و ۶ اینچ (۱.۹۸ متر) ایستاده دشوار باشد.

منبع: simpleflying

بیشتر بخوانید:

جنگنده نسل ششم ژاپنی ۱۲۳.۵ میلیون دلار بودجه می‌گیرد!/ عکس

«روشن»؛ پروژه بن‌سلمان برای خانه‌دار کردن عرب‌ها/ عکس

۲۲۷۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا